Hoe een visitekaartje een website werd

Ja, ik weet dat een website het visitekaartje van een organisatie is, maar dit is een ander verhaal.

Het begon dus met een visitekaartje. Ik was op een netwerktraining en daar werd me gevraagd of ik een visitekaartje had. Nee, had ik niet. En bij netwerken buiten internet, het zogenaamde face2face contact, is een visitekaartje wel erg handig dus besloot ik een visitekaartje te gaan maken. Dat is helemaal niet zo moeilijk want er zijn aanbieders die voor weinig geld mooie kaartjes maken en die handige websites hebben om je kaartje te ontwerpen.

Ja, ja, niet zo moeilijk. Maar wat zet ik er nou eigenlijk op. Op zakelijke visitekaartjes staat meestal een website en die heb ik niet. Mmmm. Website maken? Op een andere bijeenkomst over werken met LinkedIn had ik geleerd dat een beetje aanwezigheid op internet wonderen kan doen. Presence heet dat dan, als ik het goed onthouden heb. En op weer een andere bijeenkomst kwam ik aan het nadenken over een e-mailadres. Geen onvolwassen hotmail-adres. Check, ik zat al jaren bij Gmail. Een gratis adres? Tsja, Gmail is wel een gratis adres. Een adres op een uniek domein zou beter zijn en ook daarvoor is een website handig. En het maken van een website dwingt je goed te formuleren op weer een andere manier dan op een CV en op LinkedIn, ook dat leek me wel goed.

Dus het is er van gekomen en ik ben een website gaan bouwen om aan de wereld te vertellen wie ik ben en wat ik doe. Tada! www.janfrits.nl is hij gaan heten. Ik heb genoten van het bouwen en hoop dat je het resultaat kunt waarderen.

Zo word een visitekaartje dus een website. Oh ja, en een blog.

3 gedachten over “Hoe een visitekaartje een website werd”

Plaats een reactie